ریمپ خودرو تیبا
نوشته شده توسط : nima

ریمپ برای خودرو از 3 پکیج مختلف همراه می باشد. برایتان سوال میاید پکیج ریمپ چیست در ادامه این مقاله کاملا این مورد را توضیح داده ایم. ریمپ برای خودرو ریمپ همراه با تغییرات بسیار شگفت انگیز است که دارندگان این خودرو با انجام این فرایند بسیار خشنود شده اند. برای انجام ریمپ خودرو تیبا میتوانید با تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ همراه باشید.

بهبود کیفیت گیربکس از اواخر سال ۹۵با عرضه مدل ND2

شرکت سایپا از اواخر بهمن سال ۹۵ اقدام به بهبود گیربکس خودروهای گروه X200 نمود که بصورت خلاصه می توان این مزایا را برای آن متصور شد: (برای خودروهای ساینا از ابتدا گیربکس ND2 نصب شده.)

۱) افزایش عمر قطعات مربوطه و همچنین جاروی دنده های ۱ و ۲ خصوصا در شرایط سخت نظیر سرما و دورهای بالا تاثیر چشمگیری داشته به نحوی که در معکوس ۳ به ۲ و ۲ به ۱ کاملا بهبود آن توسط راننده حس می گردد. لازم به ذکر است استفاده از سیستم تک برنجی در دنده های ۱ و۲ در گیربکس های روز دنیا مرسوم نبوده و به ندرت استفاده میگردد که این امر نیز در شرکت مگاموتور به منظور به روز رسانی گیربکس تیبا و افزایش رضایت مشتری تعریف و اجرا شده است.

۲) پروژه دوم که عنوان آن بهبود پوسته کلاچ گیربکس به منظور استفاده از دیسک و صفحه کلاچ جدید۲۱۵mm (ND2) است، اولویت دستاورد پروژه، بهبود عملکرد سیستم کلاچ بوده و در همین این راستا با توجه به بازخوردهای مشتری بلبرینگ های ابتدا و انتهای شفت اصلی نیز تقویت شده و ۳۰ درصد تحمل بار این بلبرینگ ها بیشتر شده است.

با توجه به طراحی بهینه و افزایش قطر دیسک و صفحه کلاچ و همچنین بهبود مکانیزم خنک کاری دیسک و صفحه، امید می رود شاهد افزایش عمر و بهبود عملکرد سیستم کلاچ باشیم. استفاده از گیربکس تقویت شده در این خودرو مفید است چرا که بعد از ریمپ توان خودرو افزایش یافته و می بایست این توان توسط گیربکس به سر چرخ ها منتقل گردد. بدیهی است از سر فلایویل تا سر چرخ هر چقدر راندمان سیستم انتقال قدرت بیشتر باشد، توان بیشتری به آنها منتقل می شود اما ضعف گیربکس یا دیسک و صفحه اتلاف قدرت تولیدی توسط موتور را کاهش می دهد.

 مزایای ریمپ خودرو

در صورتیکه موتور خودرو در بهترین شرایط عملکردی باشد می توانیم با بنزین معمولی خودرو را تا ۵ اسب بخار تقویت کرده (بدون تجهیزات) و تا ۷ نیوتن متر گشتاور را افزایش دهیم در حالیکه در حالت طبیعی شاهد افزایش مصرف نخواهید بود. باید دانست خودروهای تیبا، تیبا۲ که از یک موتور و ایسیو بهره میبرند، در بهترین شرایط دارای ۷۲ اسب بخار قدرت سر چرخ هستند (این اعداد از تست داینو بدست آمده و طبیعتا با اعداد فکاهی کاتالوگ ها فرق دارد، زیرا اعداد اعلامی توسط کارخانه ها، اعداد سر فلایویل هستند اما بصورت طبیعی از فلایویل تا سر چرخ مقداری افت توان داریم که متاسفانه هیچ گاه به آن اشاره نمی شود چون برای آنها تبلیغات منفی به حساب می آید

بطور کلی مشتری می تواند سه پکیج ریمپ ایسیو را انتخاب کند:

دکتر ریمپ توانسته است با تلاش و تحقیق فراوان برای این خودرو دو پکیج ریمپ طراحی کنند به این شرح:

پکیج اکونومی: بدون افزایش توان ، فقط جهت کاهش مصرف سوخت (مناسب برای کسانیکه از خودرو برای کار یا آژانس استفاده می کنند

پکیج شهری: تا ۵ اسب بخار افزایش بدون افزایش مصرف سوخت و ۷ نیوتن متر افزایش گشتاور

پکیج ریسینگ: ۸ اسب بخار با اندکی افزایش مصرف سوخت و ۱۱ نیوتن متر افزایش گشتاور (داشتن تجهیزات تقویتی در این پکیج الزامیست

 خودروی تیبا تا کنون با سه نوع ایسیو ارائه شده:

۱) کانتیننتال ۹۱ تا ۹۲

۲) کروز (یورو۴) از ۹۲ به بعد

۳) LZNF چینی از ۹۵ به بعد (⚠️ توجه:  این ECU به صورت انحصاری در ریمپ دکتر قابلیت ریمپ دارد





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: